Vi har vært i syden

Jepp, mann og jeg har vært på tur. Bare oss to, til sydens varme land:) Og det var grunnen til at uka før vi dro ble så inn i hampen hektisk. For det var mye som skulle ordnes og organiseres. Nå er jeg en person som ikke overlater noe særlig til tilfeldighetene, og når det gjelder ungene mine er jeg nok veldig kontrollfreak.... Så uka vi var borte ble planlagt til hver minste detalj. Vi lagde en oversikt med fargekoder og fordelte oppgaver til besteforeldre og Kim-André. Herregud for en jobb det var å få alt på plass:o Elias og Mats sov hos besteforeldre mens de tre andre sov hjemme med tett oppfølging fra besteforeldre. Kim-André er jo selvdreven med både lappen og bil, men Karina og Sander trengte litt hjelp til å forflytte seg. Den siste natten før vi kom hjem fikk også Elias lov til å sove hjemme, det bor jo tross alt to voksne søsken hjemme:)

Planen under var ganske detaljert, det kom på en bursdag til for Mats og litt småtteri. Men planen funket ganske bra:)

Mats og Elias ble levert til mormor og morfar fredag kveld. Det hadde vært veldig hektisk i dagene før vi dro så jeg hadde ikke begynt å pakke en dritt før fredag etter jobb. Herregud, det var så mye å gjøre:o Etter Mats og Elias var levert og klokka var 21 begynte jeg å pakke til meg selv. Planen var at vi skulle komme oss tidlig i seng for vi skulle dra hjemmefra allerede klokka 0230 på natten, men vi kom oss ikke i seng før klokka var 24...... Det ble altså to timers søvn før vi måtte stå opp igjen:p

Kim-André tok på seg oppdraget med å kjøre oss til flyplassen, da fikk han mulighet til å bli igjen og ta bilder etter vi var levert. Flyet vårt gikk litt etter klokka 06 og vi landet på Mallorca allerede klokka 0945. Og klokka 12 var vi på plass i Alcudia, klare for en hel uke med som og varme:) Vi hadde bestilt leilighet på hotell med all inclusive. Vi hadde leilighet i første etg med direkte utgang til eget basseng og kort vei til fellesbasseng og strand. Gurimalla, så deilig!!! Vi disponerte to solsenger, hadde bassenget som bare vi som bodde i første etg hadde tilgang til og det var bare noen skritt til strandbaren hvor vi kunne hente oss drikke, is og diverse annet som vi ønsket:)

Vi gikk en liten tur på stranda mens vi ventet på lunsjen. Etter lunsj var det bare en ting som gjaldt, nemlig soling:) Som vi gledet oss til denne uka!!!!

Maten på hotellet var god, vi spiste og koste oss til hvert måltid:) Det beste var at hotellet hadde verdens beste sjokolade is og det ble en del is både etter lunsj og middag:o

Vi bodde et lite stykke fra sentrum. En kveld gikk vi inn dit, og det var nok lengre enn vi trodde..... Det ble en god del skritt og nesten en mil til sammen den dagen, men veldig deilig å gå langs med vannkanten innover til sentrum. Da var det jammen godt å komme tilbake til hotellrommet:) Det er slike ting vi gledet oss til å kunne gjøre uten å ta hensyn til unger. Denne turen hadde blitt for lang for slitne små ben;)

Det ble en del av slike bilder på snapper til venner. Jeg er ikke stor fan av selfies:p Men på bildet over ser dere bassenget som hørte til rommet vårt og 6 leiligheter til. Det var skikkelig deilig med et slikt basseng:)

Vi gikk flere små turer langs med strande etter middag. Det var så utrolig deilig temperatur i vannet, minst 25-26 grader! Såååå deilig å gå langs vannkanten:)

Uka gikk veldig fort. Vi koste oss hvert minutt av ferien! Vi visste at ungene hadde det bra, og det gjorde jo at vi voksne kosete oss ekstra. Foreldrene våre har virkelig stått på! De har kjørt hit og dit, de har fulgt opp lekser og aktiviteter, fotballkamper og bursdager. I dag fikk jeg siste rest av rene klær levert på døra:) Og det har virkelig varmet å få så mange positive tilbakemeldinger på at vi dro på tur alene. Både foreldre, søsken, venner og bekjente har virkelig unnet oss denne turen. Jeg har blitt helt rørt over meldinger jeg har fått på turen. At så mange unnet oss denne turen til de grader har nok bidratt til at vi har kost oss så mye som det vi har gjort. For vi har virkelig kost oss!

På bildet over ser dere leiligheten vår. Og bildet under viser bassenget. Der var det deilig å avkjøle seg og ta seg en svømmetur. Det var som regel veldig stille og rolig i bassenget:)

Uka gikk fort, men det var deilig å vite at vi skulle hjem til ungene også:) Og for en tur vi har hatt...... Og som vi har kost oss..... Vi er heldige som fikk denne muligheten!!!!! Vi lever lenge på denne turen<3

Elias og Mats fikk selvfølgelig hver sin fotballdrakt, det er jo obligatorisk når man er i syden;)

Vi måtte dra fra Gardemoen med en koffert for lite da vi kom hjem på lørdag, så typisk...... Jeg håper at de finner den..... Jeg skulle gjerne hatt den her hjemme så jeg fikk vasket og ryddet alt på plass. Jeg håper at den kommer mandag......

Søndagen har blitt brukt til å shine huset før en ny uke og hverdagen begynner igjen. Vi har vasket og holdt på, Elias har vært bursdag, vi har stemt og vi har vært i Sverige og bunkret opp med mat og godis. Nå starter tre uker med mye jobbing for min del. Og da jeg er ferdig med de tre ukene er plutselig høstferien her:o

Nina

11.09.2017 kl.09:47

Å,så deilig med alene ferie...bare dere to!! Ps; Morsom kommentar nederst på planen din,hihi:):) Ha en fin uke.Klem:)

11.09.2017 kl.21:35

Nina: Vi koste oss glugg hele uken! Vi fikk så mange positive tilbakemeldinger fra familie, venner og bekjente hvor de sa hvor mye de unnet oss dette. Jeg ble helt rørt<3
Hihi, vi valgte å reise hjem:)
Klem!

Janne

12.09.2017 kl.01:14

Så kjekt at dere kom dere til Syden, bare dere to. :) Det var grunnen for at uka før dere dro ble så hektisk ja :P Eg tenkte litt når eg såg det første syden bilde på facebook, "hmm, er di i syden ja"... Elias og Mats sov hos besteforeldre, mens di andre 3 sov hjemme med tett oppfølging av besteforeldre ja :P Oppgavene ble fordelt på besteforeldrene å Kim-Andrè ja. :) Kim-Ansrè er selvdreven med både lappen og bil ja. :) Den siste natten før dere kom hjem fikk Elias også sove hjemme ja, det var jo to voksne søsken i huset ja, di klarte seg nok kjempe fint tenke eg. :)

Noe hver dag på den planen jo ;) godt det var 3 stk så delte på di oppdragene. :)

Det siste punktet var litt morsom da, godt dere valgte å reise hjem til barna, haha.. :)

Mats å Elias ble levert til mormor og morfar fredag kveld ja, å du fikk ikke pakket noe før fredag etter jobb.. :P To timer søvn før dere måtte stå opp var da ikke noe å skryte av. :P Kim-Andrè tok på seg oppdraget å kjøre dere til flyplassen ja, da fikk han kjangsen til å ta bilder av flyene etter at dere var levert ja. :) Dere var så passe tidligt framme ja, å hadde bestilt leilighet på hotellet med all inclusive. Så smart. :)

Så godt at maten var god på hotellet, dere koste dere med hvert måltid ja. :) Å di hadde verdens beste sjokolade is ja ;) Eg fant en super god sjokolade is når vi var i Gdansk i fjor på et handlesenter så var i nærheten av hotellet vi var på, vi hadde vel is på det handlesenteret hver dag. :D

Dere bodde et lite stykke fra sentrum ja, å tok dere en kveld der, å det var lengre enn dere trodde ja, men det hørtes nå ut så dere har kost dere. :) Det var vel unt for dere to.

Elias å Mats fikk hver sin fotball drakt ja, tipper di ble fornøyde da. :)

Dere måtte dra fra Gardemoen med en koffert for lite på lørdag ja, sååå kjedligt. :/ Håper dere har fått den tilbake nå. :) Etter dere kom hjem har dere shainet opp huset, vasket å ordnet, Elias har vært i selskap, dere har stemt, å vært i Sverige ja. Nå er det 3 uker med mye jobbing for din del ja, så er det høst ferie ja. :P Tiden går fort. :)

Fine bilder. :)

Nå er det snart bare 5 uker til konsert for vår del også, (det blir 5 uker til på fredag så kommer) det skal bli kjekt å se di igjen. :D

Håper dere får en fine dag imorgen å koser dere masse alle sammen.

Klem<3 :)

17.09.2017 kl.22:40

Janne: Jeg savner allerede Alcudia....... Her hjemme har det regnet i bøtter og spann den siste uka:p Men nå ser det ut som om det stabiliserer seg med litt mer sol og mindre regn:)
Klem<3

Nina

12.09.2017 kl.08:34

Så fint at dere koste dere!!!Deilig og komme seg avgårde og bare nyte:)

Høsten er her for fullt allerede,den kom brått i år.

Travle uker på jobb her,har foreldremøte for Ben også,men sånt er bare morro syns jeg:)

Ha en fin uke!Klem

17.09.2017 kl.22:21

Nina: Høsten kom brått og brutalt. Men heldigvis så har været bedret seg litt. Det er så kjedelig med dag etter dag med regnvær!
Det er veldig hyggelig med foreldremøter. Men dagene blir travle:p
Klem

45, Rygge

Jeg heter Monica, jeg er gift og mamma til 5 barn. Dagene mine går stort sett med til å være mamma og jeg vil prøve å blogge om det. monikrist5@gmail.com