Når stemningen blir amper

Turen gikk visst enda litt sørover. Vi, det vil si mannen, fant ut at vi kunne kjøre helt frem til Nordens Ark og overnatte på en enkel gjestebrygge. Vi kjørte fra deilige Hunnebostrand gjestehavn på fredag etter en effektiv dag i havnen. Vi handlet inn mat, vasket tøy, fikk koselig besøk og badet. Det er rart hvor mye man setter pris på helt enkle ting som å vaske tøy, få en varm dusj og handle når man er på båttur. Dusjen her om dagen var et nakenbad i fjorden for så å vaske hår og kropp og skylle seg med dusjen vi har på badeplattformen. På andre siden av fjorden sto folk og fisket:p Man kan ikke være så sjenerte når man er på tur:)

Vi kjørte forbi Smøgen og litt videre sørover og inn i Åbyfjorden. Der overnattet vi ved en enkel gjestebrygge som hørte til dyreparken. Ikke noe annet enn en brygge, så litt stusselig, men helt greit. Det blåste opp på natten og vannet skvulpet og slo i båten, så jeg sov ikke noe godt. På dagen var vi i dyreparken og koste oss. Det var Sander sitt «krav» for å bli med på tur. Han er glad i å se på store kattedyr og denne parken har mye av det. Etter parken ble Sander hentet av farmor og farfar, det har han gledet seg til. Han er ikke så glad i båtlivet, så en uke holdt for han:)

Etter Sander og farmor og farfar dro kjørte vi videre. Klokka var allerede åtte på kvelden og det blåste fortsatt. Planen var å komme seg tilbake til Hunnebostrand, men vi regnet med at vi ikke fikk plass der. Og det var som ventet fullt. Tiden gikk litt fra oss og da klokka nærmet seg 23 og mørket kom ble stemningen litt amper fra min side. Det blåste fortsatt og da er jeg ikke noe glad i å ligge på svai (bare på anker). Ankeret er jo ikke noe garanti på at båten ikke løsner….. Etter litt leting fant vi en liten flytebrygge i en havn uten gjestehavn hvor vi la oss. Det sto «ingen fortøyning» på enden av brygga, men vi la oss på siden. Så da var vel det greit, hehe:) Alt er greit så sent på kvelden:p Det var ikke noe drømmeplass der vi lå med rumpa på båten langt utenfor brygga og vinden som blåste, men for en natt var det greit!

I dag kjørte vi videre. Det blåste fremdeles, men heldigvis har vi ikke kjørt så mye utaskjærs. Nå ligger vi i en gjestehavn i Hamburgsund. Veldig deilig. Nå har vi vært sammen med og møtt kjentfolk hver dag. I dag landet vi litt og skulle være bare oss. Litt savn etter Sander og litt rart humør på meg i dag. Men plutselig møter vi to klassekamerater av Mats. Hihi, så rart å møte så mye kjentfolk på tur:) Nå flyr gutta rundt og leker:) Og vi har tilgode å være bare oss på denne ferieturen.

1. Det er noe annet å være (bo) i en båt enn å være hjemme 😉 man har ikke alt det samme til stede ombord. 😛 Dusj vil si nakenbad i fjorden ja 😉 hehe, d har eg ikke opplevd da, men…
      På andre siden av fjorden var der folk så fisket ja, hehe. 😛
      Dyreparken var Sander sitt “krav” får å være med på tur ja, så etter dyreparken ble han hentet av farmor og farfar ja å det har han gledet seg til. 😛 Han er ikke så glad i båtlivet så en uke holdt for han ja. 😛
      Kan tenke meg det ble litt styr når dere ikke fant en ledig båtplass på kvelden da dere dro videre :/ godt dere fant en plass for kvelden til slutt. 🙂
      Der dere er nå traff dere på to klassekamerater av Mats ja, så guttene er ute å leker, det var jo kjekt får han/di. 🙂
      Det ser nå ut så dere koser dere på tur. 🙂
      Fine bilder. 🙂
      Håper dere får en fine dag imorgen også å koser dere max. 🙂
      Klem<3 🙂

2. Janne: Den kvelden vi ikke fant båtplass var pyton! Det er godt det ikke skjer ofte:)
      Vi traff mange kjentfolk på denne ferien. Vi har vært helt “alene” bare en hel dag:o