Litt tomt her hjemme

Vi har allerede jobbet i 1 uke etter ferien og de første dagene er alltid litt dritt etter ferien. Men denne uka har gått så fort, jeg har jo nesten ikke fått tenkt meg om før uka var over. Den første dagen var tung å komme seg opp, men dagene har gått fint. Mats har vært opptatt med venner i gata, og det er deilig at jeg ikke trenger barnevakt til han:)

Denne uka har vært litt “rar”. For fredag skulle jenta vår flytte helt til Kristiansand. Hun skal gå på skole der og leier hybelleilighet sammen en venninne det neste året. Fredag var den store flyttedagen. Mannen hadde tatt seg hjemmekontor og bilen var ferdig pakket da jeg kom hjem. Vi hadde ikke så god tid, vi måtte rekke siste ferge hjem og jeg bare snudde i døren etter jobb og vi satte kursen mot Sørlandet. Først ferge, så 3 timer i bil før vi var fremme. Så var det bare å tømme bilen og titte litt før vi tok fatt på turen hjem. Litt (veldig) trist å dra, men det visste jeg at det kom til å bli.

Jentene har leid seg en sentrumsnær leilighet og det er gangavstand til både strand og park. Det var et stille og rolig område og kort vei til busser. Veldig godt plassert vil jeg si, og leiligheten var koselig. Nå håper jeg at jentene vil trives og at de koser seg masse. Vi kom oss hjem og rakk nest siste ferge hjem og var hjemme rett før midnatt. Det ble en lang dag vil jeg si, nesten 6 timer i bil og 1 time med ferge etter jobb:p

Så rart det var å komme hjem….. Det føles veldig langt ut til Kristiansand og det er rart å vite at jeg ikke bare kan ta meg en tur og besøke henne. Men jentene kommer til å klare seg helt fint! Det er godt at de er to:) Men jeg kommer nok til å trenge litt tid før jeg føler at huset ikke er så tomt. Ikke det at ho har vært så mye hjemme i det siste, ho har vært borte både dag og natt, men det at ho er helt i Kristiansand føles så uendelig langt unna.

Etter en lang og slitsom dag var det avslapping som sto på timeplanen i dag. Men dagene blir ikke så ofte slik jeg planlegger. Planen var at mann og jeg skulle dra innom en møbelbutikk i byen for å kjøpe et skrivebord, men den vi hadde sett oss ut var selvfølgelig ikke på lager og da ble det heller en tur til Ikea, på en lørdag, med dårlig vær…… Der var det selvfølgelig fullt av folk, jeg har aldri sett en så lang kø til kassa:o Men vi fikk handlet skrivebord og var fornøyde med det. Men det var vel ikke akkurat slik vi så for oss lørdagen, en ny dag i bil…. Det ble vel 65 mil i bilen disse to dagene. Jeg vet ikke hvor mange mil det ble da vi så på cup i Uddevalla forrige helg, men da ble det tur-retur Uddevalla to dager på rad. Hva gjør man ikke for ungene sine;)

Søndag er satt av til litt kjedelige ting. Litt rydding i skapet til ungene må til. Men det er meldt regnvær og da er det greit å ha noe og finne på. Så er vi jaggu klare for siste uke med skoleferie før ungene begynner på skolen. Mandag drar ungene på tur med farmor og farfar og blir borte til onsdag. Det vil si at vi bare har eldstemann hjemme og han er sikkert opptatt med fadderuke på skolen han begynner på. Så da kan vi gjøre akkurat som vi vil. Det blir nesten ferie for oss:) Som vanlig synes jeg at ferien har gått veldig fort. Jeg koser meg med rolige ettermiddager og grugleder meg til skolen begynner igjen. Det er positive og negative sider ved det meste, det blir deilig å få på lass rutiner igjen og få unger i seng på kveldene, men jeg vet jo hva som også venter da skolen er i gang igjen.

Nå synes jeg nesten at det er høst ute, i helgen har vi nesten regnet bort og kveldene er mørke. Vi har ikke brukt båten siden vi kom hjem fra ferie og jeg lengter etter en båttur igjen. Til helgen er vi opptatte på fredag, men jeg krysser fingrene for fint vær lørdag og søndag så vi får tatt oss en tur igjen. Vi mangler et par steder på besøkslisten vår, vi får se hva vi får til. Plutselig er det høst og båten skal pakkes bort. Så kan vi begynne og glede oss til neste båtsesong og forhåpentligvis ny båt:)

Drømmebåter, Bavaria S 36 og S 33

1. Dere har allerede jobbet 1 uke etter ferien deres ja, vi reiser på mandag 🙂 så da blir det nok ikke flere kommentarer fra meg før uka etter tenker eg hvis du legger ut noen nye innlegg i løpet av den tiden da.. 😛
      Så bra at Mats er opptatt med venner i gata om dagene. 🙂 Godt han koser seg. 🙂
      Karina er flyttet til Kristiansand sammen med ei venninne ja, tipper di koser seg, godt di har hverandre. 🙂
      Det er nok litt merkelig i hjemmet etter at hun dro, det kjente eg på også når mine søsken flyttet ut, spess lillebror, han flyttet ut først. :/ Nå er det snart 8 år siden han flyttet ut trur eg det var. :O Men både lillesøster å lillebror bor ikke så langt borte her fra, så vi kan fint besøke hverandre. 🙂
      Mandag skal di minste være med farmor å farfar på en mini tur ja, fram til onsdag, bare Kim-Andrè hjemme sammen med dere, men han er nok opptatt med sine ting ja. Håper dere får kost dere sammen di dagene da. 🙂
      Satser dere kommer dere på en mini båttur lørdag til søndag da.
      Imorgen kommer onkel å dama hans hjem hit fra Polen, å mandag drar vi 😉 å når dei kommer tilbake til Polen så får vi noen dager sammen der nede, før vi skal hjem tidlig søndag morgen. 😛 Vips så er minien 2 klassing. 🙂
      Satser på at dere får kjøpt dere ny båt til neste sommer da, blir spennende å se når neste sommer kommer. 🙂
      Fine bilder. 🙂
      Håper dere får en fine dag imorgen å koser dere masse alle sammen. 🙂
      Klem<3 🙂

2. Kr.sand er kjent som en bra studentby,så kan tenke jentene kommer til å trives! 🙂
      Og så har dere også en god grunn til å ta turen sørover for å se denne flotte byen vår.
      Men kjenner følelsen når ungene flytter ut…
      Klem 🙂

3. Kristiansand er en flott by, vi har vært der mange ganger. Vi får se hvor mange besøk vi får dratt på, jeg mistenker at det er Karina som kommer hjem til oss…..
      Det er litt tomt og rart her nå:/